The Home Depot – Creating an Eco-option

Dette er uddrag fra vores case om grøn marketing, hvor vi kigger på miljø, ansvarlighed, økologi i forhold til firmaers markedsføring af sig selv.

Part 2: The Home Depot

The Home Depot

The home depot er endnu et godt eksempel på en amerikansk virksomhed, der har haft succes med at tilbyde forbrugerne grønne alternativer som et supplement til de eksisterende produkter. Med Eco-option kampagnen har Home Depot forsøgt, at give forbrugerne et miljøvenligt valg indenfor alle de forskellige produkttyper virksomheden handler med.

Ligesom Walmart har Home Depot også gjort meget ud af, at gøre miljøet konkret og forståeligt for forbrugerne. De har derfor bl.a. oprettet et målesystem der overvåger hvor mange Eco-produkter der sælges, og hvad det sparer i CO2 og el.

Se mere om Home Depot’s Eco-option her –

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: