Novo Nordisk – Doing business the green way

Dette er uddrag fra vores case om grøn marketing, hvor vi kigger på miljø, ansvarlighed, økologi i forhold til firmaers markedsføring af sig selv.

Part 9: Novo Nordisk

Novo Nordisk

På den internationale anerkendte Dow Jones Sustainabilty ranking er Novo Nordisk kåret som den mest bæredygtige virksomhed indenfor kategorien healthcare.

Novo Nordisk er som case interessant, fordi de har integreret deres green-marketing i deres overordnede CSR. Under overskriften; the tripple bottom line, forsøger Novo Nordisk aktivt at få økonomi, social ansvarlighed og miljøhensyn til at gå hånd i hånd.

“Balancing the Triple Bottom Line is about considering each of these elements when making business decisions. In this way, we not only manage a sound business, but we also demonstrate our commitment to driving sustainable development – both locally and globally.“

Novo

Novo har derfor både igangsat projekter der skal øge forbruget af vedvarende energi i deres virksomheder, samt brugt mange ressurser på at bekæmpe diabetes blandt verdens fattige lande

Se mere om Novo Nordisk projekter og CSR her –

Prøv det underholdende og informative miljøspil her –

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: